30 czerwca upłynął termin zgłaszania propozycji do budżetu obywatelskiego, który będzie realizowany w 2018 r. Znamy już propozycję mieszkańców na wydanie 100 000 zł i budowę m.in. muszli koncertowej, muzeum, albo kąpieliska. Zapoznajcie się z pozostałymi pomysłami i zagłosujcie. Który jest najlepszy?
Jak poinformował Urząd Miejski w Resku wyłoniono wszystkie zadania zgłoszone przez mieszkańców Reska, spełniające wymagania „Regulaminu budżetu obywatelskiego". Poniżej prezentujemy pomysły na lokalne inwestycje:
- „Mała muszla koncertowa" park miejski
- „Wybudowanie żółtego szlaku historycznego w Resku" — teren całego miasta w różnych miejscach miasta ustawienie rzeźb np. Sydonii, garncarza, Vidanta itp.
- W ramach zadania, o którym mowa w punkcie 1 — teren całego miasta „Wprowadzenie technologi kodów QR przy tablicach informacyjnych"
- „Muzeum Regionalne w Resku" centrum miasta
- „Wypożyczalnia rowerów" centrum miasta
- „Kąpielisko miejskie w Resku" Rzeka Rega
- „Lodowisko" - sztuczne ul. Mickiewicza
- „Mobilny park nauki" budynek Szkoły Podstawowej
- „Remont mostków prowadzących przez Regę wraz z 2 mosty na Redze zlokalizowane na terenie rozbudową infrastruktury turystycznej" miasta
- „Rewitalizacja przestrzeni przystanków autobusowych miasto Resko w m. Resko"
- „Dokończenie odnawiania parku miejskiego — poszerzenie park miejski i utwardzenie alejek do nasypu kolejowego"
- „Miejsca pracy" - np. supermarket miasto Resko
Projekt, który uzyska największe poparcie mieszkańców (najwięcej głosów), wpisywany zostanie do budżetu gminy Resko na rok 2018 i zrealizowany w tym roku. Głosować mogą mieszkańcy Reska, którzy ukończyli 16 lat i stale zamieszkują w Resku.
Zachęcamy mieszkańców Reska do oddawania głosów na wybrane zadanie. O tym, który z projektów będzie wybrany do realizacji, zdecydują sami mieszkańcy Reska. Zgodnie z „Regulaminem budżetu obywatelskiego", do realizacji w 2018 roku zostanie wybrane zadanie z listy inwestycja, która otrzyma najwięcej głosów, ale nie mniej niż 50.
Głosowanie nad zadaniami odbywać się będzie do 30 sierpnia 2017 roku.
Kartę do głosowania w wersji papierowej będzie można:
1) wrzucić do urny ustawionej w budynku:
a) Urzędu Miejskiego w Resku, na parterze, na korytarzu, na stole,
b) Centrum Kultury, na parterze w czytelni;
2) złożyć w pokoju nr 12 — sekretariat, na I piętrze w budynku Urzędu Miejskiego w Resku;
3) przesłać pocztą na adres: 72-315 Resko, ul. Rynek 1, Urząd Miejski w Resku.
Karta do głosowania:
{edocs}BO_Resko_karta_glosowania.pdf{/edocs}
Resko24.pl/Urząd Miejski w Resku