Portal Resko24.pl - Menu boczne
Pin It

Jak już wcześniej informowaliśmy, dawny zarząd spółki lekarskiej "COR" zakończył swoją działalności z końcem 2019 roku. Począwszy od stycznia 2020 roku, Podstawową Opieką Zdrowotną przy ul. M. Cassino w Resku zarządzają nowi właściciele.

Pierwsze wrażenia mogą wskazywać, że zmiany są niewielkie - nawet nazwa spółki "COR" pozostała niezmieniona. Spółka lekarska "COR" w całości została przejęta przez nową spółkę. Dzięki takiemu rozwiązaniu, pacjenci mogli uniknąć wielu zbędnych formalności.

- Pojawiły się również pierwsze zmiany i będzie ich jeszcze więcej z korzyścią dla naszych pacjentów - zapewnia nas w rozmowie Ariel Szczotok, jeden ze współwłaścicieli przychodni w Resku.

Od lutego rusza stanowisko do rejestrowania pacjentów, wcześniej ten obszar nie był wydzielony i zajmowały się tym pielęgniarki. Z początkiem lutego swoją pracę rozpoczyna rejestratorka medyczna. Pojawili się nowi lekarze, m.in lek. med. Piotr Janik i lek. med. Alina Sobieraj-Basiewicz - pediatra.

W przychodni nadal będą pracowali lekarze którzy już wcześniej przyjmowali pacjentów z terenu gminy Resko, będzie to lek. med. Renata Zimny - pediatra, lek. med. Roman Krzykacz - pediatra oraz lek. med. Maria Paprocka-Wall - reumatolog. W obecnym składzie zabraknie lek. med. Ewy Niedźwieckiej, która przez wiele lat pracowała w przychodni w Resku. Niedawno współpracę z przychodnią rozpoczęła położna Iwona Sosnowska.

Do godz. 14.00 w przychodni będzie przyjmowało dwóch lekarzy, od godz. 14.00 - 18.00  przyjęcia będzie realizował jeden lekarz. Recepty wypisują wyłącznie lekarze, nawet leki wypisywane cyklicznie muszą być zaakceptowane przez lekarza po ich wcześniejszej weryfikacji. Może się zdarzyć, że taka recepta nie zostanie wystawiona "od ręki" i będzie trzeba na nią poczekać, aby lekarz mógł się dokładnie zapoznać z historią chorobową danego pacjenta. Stąd prośba zarządu przychodni, aby odpowiednio wcześniej zadbać o receptę i uzupełnienie zapasu leków. Dzięki temu będzie można uniknąć sytuacji, kiedy leki po prostu się skończą.

W każdy czwartek, w gabinecie nr 2, pediatrzy będą przyjmowali dzieci zdrowe. Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć kontaktu z pacjentami chorymi i niepotrzebnych infekcji.

Korzystaj z Internetowego Konta Pacjenta, realizuj e-recepty

W związku z wystawianiem e-recept, warto skorzystać z tzw. Internetowego Konta Pacjenta, więcej informacji: https://pacjent.gov.pl/. Do jego założenia potrzebny jest znany już z innych usług Profil Zaufany: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany, lub nowy e-dowód i specjalny czytnik. Jeżeli pacjent zdecyduje się założyć Profil Zaufany, to musi go potwierdzić na przykład w siedzibie NFZ lub przez bankowość internetową.

Jakie korzyści?

Dzięki e-recepcie jeżeli przepisano Ci więcej leków, nie musisz prosić o odpis i nie utracisz refundacji, każdy lek możesz kupić w dowolnej aptece. Nie ma ryzyka, że otrzymasz niewłaściwy lek, e-recepta jest zawsze czytelna nie zgubisz jej. Wszystkie e-recepty zapisują się na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta. Taką receptę zrealizujesz  w każdej aptece w Polsce. Korzystając z Internetowego Konta Pacjenta (IKP) w każdej chwili możesz sprawdzić, jak przyjmować lek, na e-recepcie znajdziesz informacje o przepisanym dawkowaniu, otrzymasz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej, po ustaleniu z lekarzem). Możesz sprawdzać dawkowanie leków przepisanych Twoim dzieciom do 18. roku życia.

Przychodnia "COR" w Resku - godziny otwarcia

Przychodnia w Resku przyjmuje pacjentów w dni powszednie w godz. 8.00 -18.00, rejestracja do godz. 12.00.

Kontakt telefoniczny: (91) 395 15 65.

Siedziba przychodni: Resko, ul. Monte Cassino 10.

Opieka lekarska po godz. 18 i w dni wolne od pracy

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna udzielana jest po godzinie 18.00 do 8.00 rano w dni powszednie oraz całodobowo w dni wolne od pracy. Dyżurujący w przychodni lekarz udziela porad w warunkach ambulatoryjnych, telefonicznie, a w przypadkach medycznie uzasadnionych - w domu pacjenta. Wezwania telefoniczne, w tym dotyczące świadczeń udzielanych przez pielęgniarkę w ramach ciągłości leczenia, są realizowane - w celu sprawnego ich wykonania - przez właściwy punkt nocnej i świątecznej pomocy POZ. Jeśli zajdzie potrzeba, lekarz dyżurny może skierować pacjenta do szpitala lub wezwać karetkę pogotowia ratunkowego.

Opieka nocna i świąteczna w regionie

  • Przychodnia MEDICAM Łobez, ul. gen. Władysława Sikorskiego 6, tel. (91) 573 25 12
  • Szpital SPZZOZ w Gryficach, ul. Niechorska 27, tel. (91) 384 47 14
  • Szpital w Nowogardzie, ul. Wojska Polskiego 7, tel. (91) 397 84 30 lub 665 283 938

Resko24.pl

 

Piotr Bartnicki
Redaktor: Piotr Bartnicki
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba jeszcze mówić do ludzi" - Stanisław Jerzy Lec

Twoja reakcja na artykuł?

Komentarze  

Magda
+16 # Magda 2020-01-15 19:31
Wtorek 7:30 - linia telefoniczna rejestracji zajęta bezustannie do 8:00. 8:15- przychodzę do rejestracji osobiście: "Dzisiaj już żaden lekarz nie przyjmie. Proszę próbować jutro od 7:30". SKANDAL. Pojechałam o 9:00 do Płot, złożyłam od ręki deklarację i zostałam przyjęta z numerkiem 2. Może w Resku w końcu coś się zmieni?
Zgłoś administratorowi
Jagoda
+15 # Jagoda 2020-01-15 20:21
Poniedzialek godz.7.15 pierwszy telefon do przychodni ...nikt nie odbiera, kolejne próby zajęte, ggodziba 7.55 (po wykonaniu 45 prob połączenia -linia wciąż zajęta) odbiera bardzo niemiła Pani i mówi: dziś do południa już dzieci lekarz nie przyjmie, po południu jak coś.
Dzieci chore 38.8st gorączki, jedno ma niecały rok,ale.kogo to.

Na pytanie dlaczego nie odbierają telefonu, Pani odpowiada "mam zakaz odbierania telefonu, rejestruję ludzi tylko w okienku "...
Gdzie jest taka informacja, że muszę przyjść i wyczekac swoją kolej przy okienku? To pi co ten numer jest podany???
Co z ludźmi z poza Reska ile.razy będą jeździć do lekarza 2 może 3 albo kilka dni bo numerkow nie starczy w danym dniu??
Zgłoś administratorowi
Alicja
+15 # Alicja 2020-01-15 21:12
Zmiany są niewielkie? To chyba jakiś żart. Mieszkam pod Reskiem, dawniej przyszłam do lekarza a dziś ta ,, niewielka znana” powoduje, to że przyjeżdżam 2 razy raz się zapisać, a 2 raz być przyjętą i to jak się uda. Lekarze są słabo zorientowani, nie znają sytuacji pacjenta. Dziękuję bardzo za taka super zmianę!! Nowa deklarację złożyłam w Lobzie.
Zgłoś administratorowi
Arkadiusz
+5 # Arkadiusz 2020-01-17 19:18
Może mam jakieś nadzwyczajne szczęście, ale ok godziny 8 zarejestrowałem dziecko na godzinę po 12.30. Przychodząc z dziećmi kilka minut wcześniej czekała tylko jedna osoba, wszedłem z kilkuminutowym opóźnieniem.

Znajomi mają podobne doświadczenia, w szczególności przy zarejestrowaniu po 14.
Zgłoś administratorowi
kata
+4 # kata 2020-01-17 20:48
Nie można się dodzwonić,sygnał zajętości non stop.Jeden lekarz po południu to chyba za mało?
Zgłoś administratorowi
Jagoda
0 # Jagoda 2020-01-22 17:21
"Recepty wypisują wyłącznie lekarze(...) Może się zdarzyć, że taka recepta nie zostanie wystawiona "od ręki" i będzie trzeba na nią poczekać, (...)"

Recepty są.wypisywanie tylko raz w tygodniu, w środę (taka informacje uzyskałam sama).
W artykule numer podany na wcześniejszą rejestrację dziecięcą a rejestracja jest pod innym.numerem rejestracji dla dorosłych.
Brak jakiegokolwiek harmonogramu przyjęć lekarzy.
Trochę nieścisłości jest w rzeczywistości niż w artykule.
Zgłoś administratorowi

Komentarze można dodawać po zalogowaniu. Zapraszamy do dyskusji.

Zaloguj
x
x
Zarejestruj
x