Pin It

W związku z licznymi sygnałami od naszych Czytelników, dotyczących Podstawowej Opieki Zdrowotnej działającej przy ul. Monte Cassino w Resku, zwróciliśmy się do NZOZ "COR" i poprosiliśmy  o wyjaśnienia. 

Poniżej jeden z sygnałów, które w ostatnim czasie otrzymaliśmy na naszą redakcyjną skrzynkę:

- Dzień dobry fajnie by było gdyby zainteresowali się państwo działalnością przychodni w Resku. To co się teraz tam dzieje to SKANDAL. Zatrudniono panią w okienku rejestracji która nie umie odbierać telefonów,co wiąże się z tym że ktoś spod Reska jeździ dwa razy - raz o 7 rano a potem drugi do lekarza i to z chorym dzieckiem. Próbowałam od poniedziałku zarejestrować chore dziecko, ale już o 8 nie ma miejsc SKANDAL. Lecz szef przychodni bierze abonament za wszystkich pacjentów. Dziś pisze skargę do NFZ oraz do Rzecznika Praw Pacjenta. Jeszcze o takim bałaganie nie słyszałam.

Wyjaśnienia NZOZ "COR" Resko:

Szanowni Państwo, Rozumiemy i ściśle monitorujemy bieżącą sytuację w przychodni. Jesteśmy w okresie znacznie wzmożonej zachorowalności i dokładamy wszelkich starań, aby przyjmować maksymalną liczbę chorych.

Zdajemy sobie sprawę z ograniczeń jakie mamy i intensywnie wraz z zespołem lekarskim i pielęgniarskim wprowadzamy różne rozwiązania zwiększające dostępność do lekarza POZ.

Apelujemy o wyrozumiałość. Większość wizyt które obecnie obsługujemy to infekcje „od rana” lub „od wczoraj”. Prosimy o zdrowy rozsądek i zgłaszanie się do lekarza po choćby podjęciu próby leczenia kataru w warunkach domowych.

Jesteśmy w szczycie zachorowań na infekcje grypowe i grypopodobne: http://wwwold.pzh.gov.pl/oldpage/epimeld/grypa/2020/G_20_01C.pdf http://wwwold.pzh.gov.pl/oldpage/epimeld/grypa/index.htm

Tylko w zeszłym tygodniu w przychodni zrealizowanych zostało średnio 80 wizyt stacjonarnych dziennie i 5 świadczeń domowych.

W kwestii obsługi telefonicznej – szukamy złotego środka. Liczę, że pierwszy tydzień lutego pozwoli na znalezienie rozwiązania które usprawni obsługę.

Całemu Zespołowi NZOZ COR zależy na obsłudze mieszkańców Gminy Resko w najlepszy, najsprawniejszy i najbardziej efektywny sposób.

Wystartowaliśmy w bardzo ciężkim dla każdej przychodni okresie – szczycie infekcyjnym.

Równoczasowo rozwijamy naszą przychodnię – nastąpiła wymiana części sprzętu komputerowego, to już przyspieszyło obsługę Pacjentów, pojawiły się szybkie testy diagnostyczne do wykonania „od ręki” na miejscu w formie wymazu i wyniku w ciągu kilku minut – test potwierdzenia grypy, test potwierdzenia paciorkowców z grupy A w gardle, test CRP wykonywany z kropli krwi– pozwalający jednoznacznie określić, czy dana infekcja wymaga antybiotykoterapii, czy mamy do czynienia z wirusem i konieczna jest inna forma leczenia. Przychodnia została wyposażona w defibrylator – pierwszy w mieście dostępny publicznie. Personel przeszedł szkolenie z jego obsługi.

Mamy na uwadze wszystkie Państwa uwagi i zapewniamy, że w najbliższym czasie dostępność do lekarzy ulegnie wyłącznie zwiększeniu.

Przypominamy obowiązujący numer telefonu do rejestracji NZOZ Resko: 91 395 11 14 poniedziałek - piątek 7:30-12:00

Ariel Szczotok Dyrektor NZOZ Resko

Resko24.pl

Komentarze  

mario
+29 # mario 2020-02-01 22:14
Pan Szczotok niech lepiej zajmie się hodowlą jedwabnika, bo tak poważne zajęcie jak prowadzenie przychodni go przerasta. Niestety to nie jest biznes do trzepania kasy. Im szybciej to zrozumie tym lepiej dla nas. A proponowanie przeleczenia się w domu to szczyt bezczelności.
Zgłoś administratorowi
Rozczarowany
-28 # Rozczarowany 2020-02-02 10:24
,, W kwestii obsługi telefonicznej – szukamy złotego środka,,. To co się wyczynia to nieporozumienie. Szukacie wyjścia z sytuacji? Zacznijcie od wymiany obsługi rejestracji. Pani przy telefonie powinna pracować w lesie bez dostępu do ludzi! Wieczne pretensje unoszenie głosu chamskie odzywki.
Zgłoś administratorowi
Alicja
+41 # Alicja 2020-02-02 12:20
Szanowni Państwo,

Dajcie spokój Bogu ducha winnej recepcjonistce, która jedynie wykonuje POLECENIA swojego pracodawcy. Jak ktoś ma nie odbierać tego telefonu bo ma takie polecenie, to go po prostu nie odbiera. Wszystko jest kwestia organizacji, która od początku funkcjonowania leży. ,, Złoty środek” ? A po co taki, może wystarczy wrócić do poprzedniej organizacji pracy, zamiast się popisywać i tworzyć pseudoudoskonalenia?
Zgłoś administratorowi
Marecki
+22 # Marecki 2020-02-02 12:39
Szanowny Panie Dyrektorze!

Resko to nie Wuhan. Liczba zachorowań o tej porze roku jest jak najbardziej oczywista a co więcej przewidywalna. Nie trzeba tutaj być profesorem nauk medycznych.
Może zmiana branży chociażby na te jedwabniki będzie lepszym rozwiązaniem.
Zgłoś administratorowi
Arkadiusz
-30 # Arkadiusz 2020-02-02 15:50
Ludziom nie dogodzisz. Poprawiono wiele, jest szansa na jeszcze więcej a i tak narzekają. Co do oczekiwania żeby wrócić do poprzedniej organizacji... to chyba najbardziej niepoważne co można powiedzieć.

Mnie się podoba. Dziecko przebadane, na miejscu użyte testy i podany antybiotyk o którym poprzednio nie słyszałem od żadnego znajomego. Umówiony na godzinę, nie kwitnę od rana czekajac na wizytę...

Co do intensywności zachorowań, to się bardzo mylą Ci co sądzą ze to normalne. W szkołach pustki... w zakładach pracy co drugi z infekcją. W dodatku COR zaczął działać w tym okresie nie z wyboru, a obowiązku. Paplanie o tym że ktoś nie przemyślał daty to dowód ignorancji.
Zgłoś administratorowi
Alicja
+28 # Alicja 2020-02-02 16:16
Panie Arkadiuszu...proszę nie oceniać cudzych doświadczeń, przez pryzmat Pana doświadczeń. To, że Pan został w ten sposób potraktowany nie oznacza, ze inni sobie ,,wymyślają” i nie maja prawa do konstruktywnej krytyki. Z całym szacunkiem, ale nie interesuje mnie to jak zostało potraktowane Pana dziecko, skoro moje zostało potraktowane inaczej.Proszę przeczytać komentarze i posłuchać tego co ludzie mówią ,, miedzy sobą”.
A co do zachorowań ludzie tym okresie chorowali i chorować będą, wiec nie jest to nic odkrywczego. Przychodnie od lat są co roku mierzą się z tym problemem. Chyba Pan nie zrozumiał.
Zgłoś administratorowi
Arkadiusz
-20 # Arkadiusz 2020-02-02 17:44
Pani chyba też. Pan Ariel nie wybrał sobie, że zacznie działać od stycznia. Został postawiony przed faktem dokonanym i nie miał na to wpływu. Również zachorowania obecnie nie są takie typowe - zazwyczaj są to infekcje wirusowe niewymagające recept, teraz znaczny udział to wynik epidemii szkarlatyny, gdzie koniecznie musisz mieć receptę. Więcej więc jest osób jakie muszą dostać się do lekarza. A nawiązanie pracy z lekarzem to nie jest pryszcz - są na kontraktach i pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Dobrze, że w ogóle udało się kogoś zorganizować.

Nie wiem jakie ma Pani doświadczenia względem poprzedników COR, lecz komentowanie, że lepszym wyjściem byłby Nowogard to wyraz uprzedzeń i braku wiedzy. Lekarze świadczący pracę w nowogardzkich przychodniach nie są związani z p. Lembasem mają poza tym zajęty etat i na pewno nie mogliby równocześnie być w Resku, a swoją opiekę Lembas świadczyłby głównie przez lekarzy dotychczas aktywnych w Resku (przy czym na pewno nie wszystkich, bo część i tak chciała zrezygnować, lub przejść do Łobza).

Na argument że Pani wrażenia są inne... niech Pani przypomni sobie jak za poprzedników COR ludzie po prostu od razu szukali pomocy prywatnie, bo nie chcieli od 7.00 do 14.00 siedzieć w przychodni. To dlatego część naszej Gminy leczy się w Łobzie, Nowogardzie i Świdwinie... choć odległości są tam znacznie większe.
Zgłoś administratorowi
Alicja
+20 # Alicja 2020-02-02 18:26
Nie będę dyskutował z kimś, kto jest bezpośrednio w to zaangażowany. A zwłaszcza z samym odbiorcą negatywnych komentarzy...żegnam ozięble.
Zgłoś administratorowi
Ariel_cor
-7 # Ariel_cor 2020-02-02 20:35
Szanowni,
nie kojarzę abym w przychodni zatrudniał choć jednego Arkadiusza. Ale może o czymś nie wiem. Lista płac na koniec stycznia takiego pracownika nie przewiduje - ale szanuję Państwa znajomość struktur spółki COR, widać jest lepsza niż moja :)

Całkiem umyślnie dotąd unikałem komentowania Państwa uwag. Każdy zawsze będzie miał "swojszą" rację. To naturalne.

Ale czytam. Nie tylko ja, czytają również nasi pracownicy (ich mi szczególnie szkoda, bo dają z siebie 300%), czytają również lekarze, obecni i ci z którymi chcemy podjąć współpracę. Liczę, że są bardzo wyrozumiali i mają dystans - inaczej spełni się wizja Reska BEZ poradni POZ. Może komuś na tym zależy? Nie wiem. Mi na pewno nie.

Moje stanowisko Państwo już znacie.
Na chwilę obecną nic więcej nie mam do dodania.

Do uwag z komentarzy nie będę się odnosić.
Zgłoś administratorowi
Korba
-12 # Korba 2020-02-02 22:59
Brawo pracownicy COR. Panie Arielu tak trzymać! Trzymam kciuki za powodzenie przedsięwzięcia.

Również byłem w przychodni i tak jak Arkadiusz nie podzielam negatywnego zdania.
Zgłoś administratorowi
Joanna B.
-2 # Joanna B. 2020-02-03 16:35
Byłam w przychodni w poprzednim tygodniu... nastawiona komentarzami i opiniami innych. Nic się nie potwierdziło. Przyjęła mnie bardzo rzeczowa pani dr. Nie było tłoku.

Wszystko OK.
Zgłoś administratorowi
Lidia
-21 # Lidia 2020-02-05 18:36
Pani Alicjo, Polska jest jeszcze krajem demokratycznym, nie ma żadnego przymusu przynależności do czegokolwiek, może Pani znależć lekarza w Łozbie, Nowogardzie, Szczecinie, gdzie Pani chce.Pamiętam jak mieszkańcy narzekali na poprzednich lekarzy zwłaszcza na dr Niedżwiedzką czy Pana Krzykacza, sama nie miałam z tym problemów,dla mnie byli zawsze uprzejmi i dostępni, ale co się nasłuchałam. Mieszkańcy wręcz domagali się zatrudnienia młodych lekarzy którzy wprowadziliby jakąś świeżość,nowe metody leczenia, teraz jak drobnymi kroczkami mamy szansę to otrzymać to "pomyje" na nich wylewacie. Dajcie szansę ,a póżniej się wypowiadajcie. W Szczecinie do lekarza pierwszego kontaktu trzeba zapisać się na trzy dni przed wizyta, tego chcemy, chyba nie.Pozdrawiam
Zgłoś administratorowi
Alicja
+15 # Alicja 2020-02-05 20:35
Szanowna Pani Lidio,

Dobre broni się samo. Tym ucinam zbędne dyskusje.
Zgłoś administratorowi

Dodaj komentarz

Uwaga! Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt: zgłoś komentarz. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane. Dla swojego komfortu i ochrony nicka - zaloguj się.


Kod antyspamowy
Odśwież

Zaloguj
x
x
Zarejestruj
x