Portal Resko24.pl - Menu boczne
Pin It

Do naszej Redakcji napływają sygnały Czytelników z tzw. "Osiedla Wichrowego". Sprawa dotyczy kotów które tam licznie zamieszkują, nie wszyscy mieszkańcy są z tego powodu zadowoleni.

Udaliśmy się na ul. Żeromskiego 19 - 25, chodzi o kocie domki które są w bliskim sąsiedztwie budynku. Jak twierdzą mieszkańcy nikt ich nie pytał o zdanie czy im się to podoba, czy chcą aby na terenie ich wspólnoty mieszkaniowej ustawiono domki dla kotów. Jakiś czas temu w szkołach, w ramach konkursu uczniowie budowali domki dla bezdomnych kotów. W finale domki dla kotów zostały ustawione w różnych miejscach, m.in. na "Osiedlu Wichrowym".

Jak sygnalizują mieszkańcy osiedla, nie skreślają całkowicie tego pomysłu i rozumieją sens takiej inicjatywy społecznej. Chodzi bardziej o miejsca w jakich zostały usytuowane schronienia dla kotów. W przypadku bloku przy ul. Żeromskiego 19 - 25, te domki stoją w bliskim sąsiedztwie klatki schodowej, a jeden prowizoryczny domek z kartonów stoi tuż przy klatce schodowej pod choinką. Te koty wszędzie włażą, skaczą po samochodach, chodzą po klatkach schodowych, niektóre wyglądają na chore - alarmują mieszkańcy.

 Wcześniej zrealizowano pomysł bezmyślnej instalacji progu spowalniającego na naszej ulicy, teraz te kocie domy w samym wejściu do naszego bloku - kto ma takie pomysły i kto na to pozwala, pyta jeden z mieszkańców wspólnoty.

O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy również Straż Miejską w Resku. Jak nas poinformował komendant SM, Andrzej Gajdzis znają sprawę kotów na ul. Żeromskiego. Na terenie Gminy Resko realizujemy program opieki nad zwierzętami bezdomnymi, w związku z tym kontrolujemy liczebność kotów na terenie naszej gminy, prowadzimy ich odłów, ewentualne leczenie czy kastrację. Na terenie gminy Resko działają tzw. społeczni opiekunowie zwierząt którzy dokarmiają zwierzęta. Otrzymują od nas karmę którą karmią koty. W tamtym roku na dożywianie zwierząt Gmina Resko wydała ok. 12 tysięcy złotych. Jak zaznaczył Andrzej Gajdzis, była to tylko połowa dziennego zapotrzebowania kotów na karmę. Nasza gmina ponosi w związku z tym bardzo wysokie koszty, jedne z wyższych w regionie, dlatego w tym roku ilości wydawanej karmy będą pomniejszone.

Karma to nie jedyny koszt, gmina w związku z realizowanym programem opieki nad zwierzętami bezdomnymi w 2014 roku tylko w przypadku kotów wydała 13.310,98 zł. Na tą sumę złożył się koszt karmy, odłowu, kastarcjii, sterylizacji i transportu.

{edocs}Koty_gmResko_2014.pdf{/edocs}

Jeżeli chodzi o domki dla kotów, w większości wykonała je młodzież w naszych szkołach. Ich lokalizacja nie była prowadzona według jakiegoś konkretnego planu. W przypadku mieszkańców bloku przy ul. Żeromnskiego nie mamy żadnych podstaw aby interweniować. Te schronienia są usytuowane na terenie wspólnoty mieszkaniowej i w tym przypadku powinni się wypowiedzieć mieszkańcy tego bloku, którzy podczas zebrań podejmują uchwały lub godzą się na jakieś inicjatywy w porozumieniu z zarządem danej wspólnoty - powiedział Andrzej Gajdzis, komendant SM Resko. Jeżeli pojawią się tam chore, lub niebezpieczne sztuki oczywiście będziemy interweniować jak to robimy na bieżąco.

Sami mieszkańcy bloku przy ul. Żeromskiego wskazują na inną lokalizację, aby zachować większą odległość bytowania kotów od wejść do ich budynku. Jak sami proponują, może lepiej ustawić te domki na trawniku od strony fabryki "Ikea Industry" z korzyścią dla wszystkich.

Przy ul. Prusa 33 w okolicach gimnazjum domki kotów są ustawione w dużo większej odległości od wejść do budynku.

Temat dotyczy żywych istot i ciężko tutaj używać słów zlikwidować, wyrzucić, czy w ogóle się tym nie zajmować. W naszej ocenie bezdomne zwierzęta potrzebują opieki, warto jednak realizować te cele mając na uwadze zdanie wszystkich mieszkańców oraz bezpieczeństwo nas wszystkich. Miejmy nadzieję, że mieszkańcy wspólnoty z ul. Żeromskiego będą umieli porozumieć się w tej kwestii. Chętnie również poznamy zdanie naszych Czytelników, być może ktoś poradził sobie z podobnym problemem.

Pozostałe zdjęcia:

Sytuacja na mapie:

Resko24.pl

R24PL
Redaktor: R24PL

Twoja reakcja na artykuł?

Komentarze  

GM
+19 # GM 2015-04-09 18:14
Te domki z kotami można byłoby przenieść na pobliskie garaże. W pobliżu domków dla kotków parking i plac zabaw. Kotki wygrzewają się na ciepłych maskach aut, rysując oczywiście lakier pojazdów. KTO POKRYJE KOSZTY MALOWANIA!!! Co do placu zabaw - nie raz widziałem jak koty załatwiały się w piaskownicy. WAŻNIEJSZE DOMKI KOTÓW I KOTY NIŻ ZDROWIE NASZYCH POCIECH!!! Nie jeden na pewno się ze mną zgodzi!!!
Zgłoś administratorowi
czytelniczka
-16 # czytelniczka 2015-04-09 21:01
po pierwsze te koty są tam już bardzo długo i teraz nagle zaczęły przeszkadzać?? ciekawe ilu osobom to napewno ktos kto zwierząt nie lubi.Są to zwierzęta wolno żyjące nie w domu i będą chodziły wszędzie nawet jak domki będą dalej ustawione a to że pisakownica nie jest zabezpieczona to już nie ich wina najlepiej pozamykac je w klatkach i ludzie będą szczęśliwi zawsze znajdzie się ktoś komu wszystko przeszkadza nawet kot !!!
Zgłoś administratorowi
J.G
+17 # J.G 2015-04-09 21:21
Witam serdecznie chciałbym dodać kilka słów do tematu jak wyżej napisane popieram przeniesienie domków najlepiej pod balkon pani inicjatorki kociego osiedla zobaczymy czy wtedy będzie zadowolona jak jej autko będzie cale w śladach kocich łapek :) mało tego na osiedlu panuje dziwny zwyczaj wyrzucania resztek jedzenia za balkon gdzie już kilka razy zaobserwowałem dożywiające się liski tylko czekać kiedy będą podchodzić w dzień na plac zabaw . Smród Zaraza i jeszcze dojdzie Wścieklizna pozdrawiam mieszkaniec osiedla
Zgłoś administratorowi
Hrabia GONZALES
+16 # Hrabia GONZALES 2015-04-09 21:45
NIE WIEM W CZYM PROBLEM, JAK KTOŚ KOCHA KOTKI TO NIECH WEŻMIE SOBIE JE DO SWOJEGO DOMU A NIE ZGRYWA ELEGANTKĘ A INNYCH NA SMRODY SKAZUJE I NA WIDOK JAKIŚ POKIERESZOWANYCH, WYŁYSIAŁYCH KOTÓW. JAK NIE MA SIE WARUNKÓW W SWOIM M3 TO ZALECANA JEST REZYGNACJA Z PASJI GRANIA WIELKIEGO MIŁOŚNIKA ZWIERZĄT I NIE SKAZYWANIE INNYCH NA NIEWYGODNOŚI. PROSTE, PRAWDA
Zgłoś administratorowi
lila
-18 # lila 2015-04-09 22:41
Pozdrawiamy pana ze środkowej klatki. Skończ waść wstydu oszczędź!
Zgłoś administratorowi
maro
-14 # maro 2015-04-09 23:04
A ja tu przy bloku na Żeromskiego wcale żadnego kotka nie widzę jak pan czytelnik robił zdjęcia, a dzięki temu że są steryzlizowane to ich już chyba niewiele zostało. Ktoś tu temat ubarwił i przekoloryzował. Tylko po co? Jakąś prywatną wojenkę ktoś chce rozkręcić!
Zgłoś administratorowi
Tomcio
-13 # Tomcio 2015-04-09 23:10
Te komentarze to chyba ta sama osoba pisze przepełniona jadem do radnej! Że ludzie się nie boją tak innych oczerniać. Masakra!
Zgłoś administratorowi
ktosik
-15 # ktosik 2015-04-10 00:06
ale tu na tych zdjeciach widac ze tam wszedzie jest czysto. Ale ktoś wietrzy sensację.
Zgłoś administratorowi
reskowianka
+11 # reskowianka 2015-04-10 04:45
Szanowni mieszkańcy powtarzam ,że wspólnota mieszkaniowa podejmuje uchwały większością głosów według posiadanych udziałów,a zarządca-przewodniczący ma też tylko 1 głos.Dwa na drugi raz wybierajcie zarządców i radnych,którzy zajmować się będą codziennymi bolączkami ludzi-nas mieszkańców,a nie troszczą się o zwierzątka i swoje posadki".I proszę nie pisać o Pani radnej,gdyż komentarz zostaje usuwany/'ciekawe dlaczego/krytyka bez wskazania osoby nie narusza regulaminu.a radnych mamy wiele osób i każda z nich w przyszłości może zostać BURMISTRZEM/
Zgłoś administratorowi
reskowianka
+11 # reskowianka 2015-04-10 05:13
. A poza tym pani radna Naszej gminy (tego okręgu) jest wielbicielką kotów i zrobi wszytsko, aby miały one lepiej niż tutejsi mieszkańcy, wiadomo teraz skąd ta inicjatywa na wydawanie pieniędzy z budzetu gminy dla "kotków".
Dbajmy o ludzi,a niie o zwierzątka bardziej od tych co nas wybrali.
Zgłoś administratorowi
reskowianka
+3 # reskowianka 2015-04-10 05:17
Umieszczony wyżej komentarz jest cytatem Pana DKNY
Zgłoś administratorowi
Tomcio
-9 # Tomcio 2015-04-10 07:07
Nie rozumiem pretensji do radnej. Takie programy ma każda gmina nie tylko Resko. Cytat z ustawy:
Art. 11a. 1. Rada gminy wypełniając obowiązek, o którym mowa w art. 11 ust. 1, określa, w drodze uchwały, corocznie do dnia 31 marca, program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt.
2. Program, o którym mowa w ust. 1, obejmuje:
1) zapewnienie bezdomnym zwierzętom miejsca w schronisku dla zwierząt;
2) opiekę nad wolno żyjącymi kotami, w tym ich dokarmianie;
itd. ..... Więc chyba każdy radny czy mu sie to podoba czy nie ma obowiązek się tym zająć. Tym bardziej że to chyba radni uchwalaja program?
Zgłoś administratorowi
Karina Mazur
0 # Karina Mazur 2015-04-10 08:03
Przeczytałam, brak mi słów, więc zacytuję mistrza: "Im bardziej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta" George Bernard Shaw...
Zgłoś administratorowi
GM
+13 # GM 2015-04-10 08:13
Dnia 09.04.2015 r. po godzinie 21 przy budkach kotków przy ul. Żeromskiego dożywiał się LISEK. Skoro pokazał się jeden będą i następne. TRZEBA COŚ Z TYM ZROBIĆ!!! Tak jak J.G. napisał/a: "Smród Zaraza i jeszcze dojdzie Wścieklizna"
Zgłoś administratorowi
z bloku
-3 # z bloku 2015-04-10 17:51
A może ten pan mieszkaniec wietrzący problem chociaż raz wyszedłby i posprzatał pod swoim oknem, albo balkonem, a nie odgrywał panicza! Trzeba najpierw zacząć od sprzątania własnych brudów szanowny kolego!
Zgłoś administratorowi
GM
-2 # GM 2015-04-10 19:36
Według map na: http://resko.e-mapa.net/ domki z kotkami nie znajdują się na terenie Wspólnoty tylko na terenie GMINNYM. Dlatego nie rozumiem dlaczego urzędnicy gminy unikają tematu i odsyłają do wspólnoty. Teren Wspólnoty to Wspólnoty, a teren Gminy to Gminy. Oczekujemy więc pomocy od urzędników gminy!!!
Zgłoś administratorowi
Jacek Gawłowski
+6 # Jacek Gawłowski 2015-04-10 20:42
szanowni panstwo nie wiem w czym problem nikt nie chce kotkom zle chodzi o to by te domki przeniesc w miejsce gdzie beda miały cisze spokoj np gdzies na górke przy działkach terenu pod dostatkiem blisko dla dokarmiajacych wiedz chce spytac w czym taki problem ?
Zgłoś administratorowi
zorro
-6 # zorro 2015-04-10 21:20
Czytam wypociny hrabiego :lol: Tom po takich hrabiach moja rodzina na konia wsiadała, wieśniaku piszesz takie bzdury bo nie możesz się pogodzić z przegrana. Musisz jedno zapamiętać, ze do wszystkiego w życiu dochodzi się ciężką pracą a ty co teczuszką pod pacha i wielki ura bura, tyle głosów dostałeś w wyborach na ile sobie zapracowałeś i to cię dyskwalifikuje w komentarzach o radnych, zacznij sprzątać swoje śmieci życiowe a od ludzi pracy won. Sam prawie piszesz na tym blogu zadajesz pytania i sam sobie odpowiadasz, to oznacza że czacha od wynalazków już ci dymi. Nie kompromituj się wśród mieszkańców bo cię widać z okna jak podkarmiasz koty a później próbujesz robić im zdjęcia a to zakrawa na hipokryzje egoizm do zwierząt a zarazem do ludzi i to by się kłóciło z twoim zawodem. :P
Zgłoś administratorowi
renek
+10 # renek 2015-04-10 23:02
A wiecie ile jest bezdomnych ludzi w naszej Gminie co z nimi im trzeba pomóc Co kota stawiacie na pierwszym planie!
Zgłoś administratorowi
as
-4 # as 2015-04-10 23:26
jak będą mieli pełno myszy i szczurów to wtedy docenią kota pod oknem ,; jakoś inne bloki nie mają problemu z nadmiarem kotów a też są dokarmiane.
Zgłoś administratorowi
KORBA
+3 # KORBA 2015-04-10 23:41
Witam. Wiecie co czytam co wy wszyscy tu piszecie i to jest walka sąsiada z sąsiadem nic więcej !!!! Ale ja wam powiem że chciał bym mieć te koty pod oknem i ich niby dziwny zapach niż skowyt i wycie skowyt ujadanie psów przez całe noce i dnie ! Wiecie o kogo chodzi koło stacji cpn !
Mieszkam na ul.Dzierżona i mam już tam mieszkania bo psy a jest ich tam chyba z 50 co widzę czasem kątem oka przez płot. Nie dają mi odpoczywać po pracy, spać i normalnie funkcjonować i nikt tym się nie zajmie a wy mi tu przeżywacie że kotki to kotki to !!!
Chodziłem do urzędu do straży miejskiej i nic może wy nam j pomożecie coś z tym zrobić bo nie wiem czy są one szczepione myślę że nikt tego nie wie i ile ich tam jest nawet właściciel podejrzewam też !!! A jak uciekną i zagryzą kogoś i co wtedy ? Wtedy będzie lament, że nikt nic nie zrobił ! Mamy radnego z naszej ulicy i nic nam nie pomaga w tej sprawie brak słów proszę zainteresujcie się tym. POZDRAWIAM.
Zgłoś administratorowi
gniewko
+3 # gniewko 2015-04-11 09:14
A ja sie nie dziwię, że radny nie chce wam pomóc. Bo skoro widzi jak inni radni którym nie przeszkadza zająć się oprócz spraw mieszkańców również zwierzętami są opluwani i szykanowani to nic dziwnego, że taka jest postawa. Ja nigdy nie chciałbym być tu radnym i narażać się na ośmieszanie. Co by nie zrobił to wiecznie nikomu nie dogodzi.Dziwne miasto. A wam współczuję bo zapewne macie problem. Faktycznie skowyt psów wieczorami słychać w całym mieście.
Zgłoś administratorowi
mieszkanka osiedla
+4 # mieszkanka osiedla 2015-04-11 09:24
A ja myślę, że tu na osiedlu jest tu inny poważny problem, a nie zwierzęta. Jeżdżące szybko samochody, aż strach o dzieci bawiące się na placu zabaw. Jak co niektórzy z góry zjeżdżaja przy bloku na przeciwko tego placu to, aż ciarki przechodzą. Kiedy byłam z synkiem na placu to nawet kiedyś pan kładem tak zasuwał, że myślałam się w zakręt nie zmieści. Oby tu nie doszło do tragedii. Tym trzeba sie zająć!
Zgłoś administratorowi
Zbyszek
-3 # Zbyszek 2015-04-11 09:28
A może za chwilę wymyślą, że nie wolno na osiedlu mieć psa. Ludzie wy nie macie chyba poważnych zmartwień!
Zgłoś administratorowi
Arkadiusz
-4 # Arkadiusz 2015-04-11 11:16
Czytam i nie wierzę:

Cytat:
nie mamy żadnych podstaw aby interweniować. Te schronienia są usytuowane na terenie wspólnoty mieszkaniowej
1. podstawa, aby działać i organizować schronienia i opiekę dla tych zwierząt (nie interweniować i dawać mandaty): ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i o ochronie zwierząt
2. o ile o właściwych schronieniach myślę to leżą one na terenie gminy - więc raczej wspólnota nie może się tym zająć.
3. opieka nad takimi zwierzętami to zadanie gminy - powinni po rękach całować i z weterynarzem przychodzić... a nie myśleć o tym, czy mogą interweniować i o zmniejszaniu łaskawie przekazanych środków na karmę
4. jeśli docierają sygnały, że społeczni opiekunowie sobie nie radzą i koty są chore - to gmina i straż winna to potwierdzić i zorganizować opiekę (w tym weterynaryjną) dla zwierząt a nawet odebrać zwierzęta
5. w pełni popieram obawy mieszkańców o swoje dzieci
Zgłoś administratorowi
zorro
-6 # zorro 2015-04-11 18:41
Trzeba będzie zapytać hrabiego czy pozwoli trzymać pieski na osiedlu z uwagi na to że hrabia ma dużo czasu może mu wpaść nowy pomysł i będzie walczył żeby psów nie trzymać w blokach z uwagi na donośne szczekanie i toaletę na chodnikach.
Zgłoś administratorowi
MeGustaGatos
+1 # MeGustaGatos 2015-04-12 10:24
Niektórzy właściciele psów chyba nie mogą zrozumieć, że ktoś może mieć kynofobię. Nie widzę powodu, dla którego taka osoba nie miałaby prawa czuć się bezpiecznie poza swoim mieszkaniem. W dodatku nie słyszałem o przypadku, żeby zdrowy, nie zaczepiany przez nikogo kot rzucił się na kogoś. Za to psy... Wystarczy dzielić z właścicielem klatkę schodową :sigh:
Zgłoś administratorowi
Monika S.
+4 # Monika S. 2015-04-12 17:54
Witam :-) . Mam prośbę do "czytelnika-inicjatora" który tak"pyta" :oops: i który zgłosił problem kotów na tutejszym portalu, aby dalej odważnie wyszedł z inicjatywą i zaprosił mieszkańców całej wspólnoty Żeromskiego oraz ewentualnie odpowiednie osoby z Urzędu Miasta i oficjalnie podjął temat "kociego problemu", bo- anonimowo się nie da!!! Myślę, ze niektórym mieszkańcom otworzyłby to szerzej oczy i spojrzeliby z innej perspektywy :sigh: a mało tego rozwiałoby to jakiekolwiek podejrzenia oraz wszelkie wątpliwości... :zzz A tak całkiem osobiście; czytając niektóre komentarze stwierdzam że ich treść jest "mocno niesmaczna" i "przesadzona"...ale mogę się jedynie domyślać kto jest ich autorem.... ŻENUJĄCE! Chętnie sama przyjdę na takie spotkanie. Dziękuje odważnym i życzę miłego popołudnia.
Zgłoś administratorowi
CZERWONY KAPTUREK
-2 # CZERWONY KAPTUREK 2015-04-12 20:04
NO TO HRABIO TOM :P RUSZ TYŁEK I ZORGANIZUJ SPOTKANIE NA KTÓRE ZAPROSISZ MIESZKAŃCÓW OSIEDLA I DASZ UPUST SWOJEJ GŁUPOCIE CHĘTNIE POSŁUCHAM A MOŻNE ZABIORE GŁOS. :lol: :P SPRAWA KOTÓW Z OSIEDLA
Zgłoś administratorowi
reskowianka2
+2 # reskowianka2 2015-04-13 20:15
dziwne ze komentarze broniące koty dostają tyle negatywnych ocen normalnie w Resku ludzie to są zapatrzeni w swoje zaprzeproszeniem du...y!!! zero zrozumienia prosze zrobic zrzutke i zapłacic za wyłapanie tych kotów i przewiezienie do schroniska i nie bedziecie miec brudno i porysowanego lakieru!! proste co za ludzie
Zgłoś administratorowi
reskowianka2
0 # reskowianka2 2015-04-13 20:18
Cytuję KORBA:
Witam. Wiecie co czytam co wy wszyscy tu piszecie i to jest walka sąsiada z sąsiadem nic więcej !!!! Ale ja wam powiem że chciał bym mieć te koty pod oknem i ich niby dziwny zapach niż skowyt i wycie skowyt ujadanie psów przez całe noce i dnie ! Wiecie o kogo chodzi koło stacji cpn !
Mieszkam na ul.Dzierżona i mam już tam mieszkania bo psy a jest ich tam chyba z 50 co widzę czasem kątem oka przez płot. Nie dają mi odpoczywać po pracy, spać i normalnie funkcjonować i nikt tym się nie zajmie a wy mi tu przeżywacie że kotki to kotki to !!!
Chodziłem do urzędu do straży miejskiej i nic może wy nam j pomożecie coś z tym zrobić bo nie wiem czy są one szczepione myślę że nikt tego nie wie i ile ich tam jest nawet właściciel podejrzewam też !!! A jak uciekną i zagryzą kogoś i co wtedy ? Wtedy będzie lament, że nikt nic nie zrobił ! Mamy radnego z naszej ulicy i nic nam nie pomaga w tej sprawie brak słów .

zgadzam sie teraz to trzeba napisać do TOZu
Zgłoś administratorowi
CZERWONY KAPTUREK
-3 # CZERWONY KAPTUREK 2015-04-13 22:02
Reskowianko 2 odp: na twoje pytanie brzmi........................... bo bardzo zabiegasz za tym żeby punktacja wyglądała tak jak tobie wygodnie i hrabiemu upadłemu i tym różnym wpisom co we dwoje bazgrzecie jak byś była osobą inteligentną nie popełniliście tyle błędów charakterystycznych do rozszyfrowania że to te same osoby piszą prawda Tom ze swoja połową wstyd mi o was pisać tyle lat was nic nie interesowało raptem koty w dodatku sami ich dokarmiacie żeby stworzyć problem gdzie się kończy wasza granica hipokryzji i egoizmu natury ludzkiej.
Zgłoś administratorowi

Komentarze można dodawać po zalogowaniu. Zapraszamy do dyskusji.

Zaloguj
x
x
Zarejestruj
x