Portal Resko24.pl - Menu boczne
Pin It

W dniach 23.02- 29.02 2020 roku uczniowie naszej klasy VA uczestniczyli w obozie narciarskim w Dusznikach Zdrój. Warto dodać, że jako klasa sportowa już po raz drugi wyjechaliśmy na narty.

Naszą podróż rozpoczęliśmy w niedzielę rano, po przyjeździe na miejsce, pomimo lekkiego zmęczenia rozpakowaliśmy bagaże i już nie mogliśmy doczekać się następnego dnia i oczywiście jazdy na nartach. W poniedziałek pełni emocji udaliśmy się na stok, gdzie pod okiem instruktorów sprawdzaliśmy i doskonaliliśmy nasze dotychczasowe umiejętności. Zostaliśmy podzieleni na trzy grupy w zależności od poziomu zaawansowania. Zabawy nie było końca.

W tym dniu odwiedziliśmy również pijalnie wód, gdzie poznaliśmy historię tego miejsca oraz każdy z nas wypił szklankę zdrowej wody. Kolejny dzień okazał się niestety deszczowy, więc narty musieliśmy odłożyć na później. Jednak dla nas nie oznaczało to końca zabawy, ponieważ czas ten spędziliśmy pluskając się w aquaparku i grając w kręgle. Poza tym zwiedziliśmy także podziemia twierdzy w Kłodzku, gdzie przewodnik opowiedział nam wiele ciekawych historii związanych z tym miejscem. O tym, że lekcje nie muszą odbywać się tylko w szkole przekonaliśmy się w Muzeum Papiernictwa. Podczas tych zajęć dowiedzieliśmy się skąd czerpie się papier i każdy z nas mógł go samodzielnie wykonać. W tym dniu nie zabrakło również zajęć na ośnieżonym stoku, podczas których wszyscy dobrze się bawili i nawet małe upadki nikomu nie przeszkadzały.

W piątek w dalszym ciągu trenowaliśmy nasze umiejętności narciarskie, które z dnia na dzień stawały się coraz to bardziej precyzyjne. Po wysiłku fizycznym, wraz z przewodnikiem spacerowaliśmy korytarzami kopalni węgla w Nowej Rudzie, gdzie poznaliśmy ciekawą historię górnictwa. W sztolni poczuliśmy się jak prawdziwi górnicy, na koniec zaś odbyliśmy podróż autentyczną górniczą kolejką, która wszystkim z pewnością zapadnie na długo w pamięci. W ostatnim dniu zakupiliśmy również drobne pamiątki dla siebie i naszych najbliższych.

W sobotę pełni nowych doświadczeń i wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Podczas trwania obozu znakomicie się bawiliśmy, a pod czujnym okiem instruktorów narciarskich i naszych wychowawców udoskonaliliśmy nasze umiejętności narciarskie. Szczególne podziękowania należą się osobom bez których obóz nie mógłby się odbyć. DZIĘKUJEMY: Pani Justynie Grankowskiej, Panu Arkadiuszowi Majewskiemu oraz Panu Romanowi Gojlikowi za ich cierpliwość, troskliwość i wyrozumiałość. Mamy nadzieję, że za rok wspólnie powtórzymy wycieczkę, która powoli staje się naszym klasowym rytuałem. I chyba każdy z nas przyzna, że bez telefonów komórkowych, czy tez tabletów też można się dobrze, a co najważniejsze pożytecznie bawić.

Lena Znajewska Kl.VA

Resko24.pl, Zespół Szkół w Resku

Piotr Bartnicki
Redaktor: Piotr Bartnicki
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba jeszcze mówić do ludzi" - Stanisław Jerzy Lec

Twoja reakcja na artykuł?

Komentarze można dodawać po zalogowaniu. Zapraszamy do dyskusji.