Od września bieżącego roku szkolnego uczniowie klasy V a i V b nawiązali korespondencję listową ze swoimi rówieśnikami ze Szkoły Podstawowej w Wojtaszycach.
Listy pisane w formie tradycyjnej okazały się bardzo atrakcyjną „drogą” przekazywania informacji na różne tematy:
Moja szkoła.
Wrażenia z lektury „Chłopcy z Placu Broni” .
Opis mojej choinki, świąteczne życzenia.
Najwspanialsze ferie zimowe .
Wiosna, wiosna, wiosna ach to Ty… .
Moja ulubiona lekcja języka polskiego w klasie V .
Wakacyjne podróże .
Celem innowacji pedagogicznej było nabycie przez uczniów umiejętności pisania listów jako pisemnej formy wypowiedzi. Ponadto, przestrzeganie zasad ortografii i gramatyki języka polskiego, poprawności językowej, oraz nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Co więcej, wspólna korespondencja umożliwiła poszerzenie kontaktów - zapoznanie z uczniami innej szkoły, do której wysyłane były listy. Pielęgnowanie więzi społecznych, wrażliwość na problemy innych kolegów i umiejętność radzenia sobie i doradzania innym kolegom, czy umiejętność dzielenia się różnymi informacjami, oraz otwartość na drugiego człowieka to niezbędne umiejętności, zwłaszcza po pandemii.
Innowacja, do której włączyli się piątoklasiści trwała do końca roku szkolnego. W efekcie uczniowie utrwalili zasady tworzenia listów, jako pisemnej formy wypowiedzi, zgodnie z zasadami ortografii i gramatyki . Potrafią już zaadresować i wysłać list, poznali nowych kolegów – z zaprzyjaźnionej szkoły, z którymi korespondują na bieżąco.
Joanna Knap, Anna Bartkowiak
Resko24.pl/SP Resko