Po długim okresie podliczania, protokołowania i publikowania, wreszcie możemy zaprezentować skład nowych władz samorządowych. Podczas tegorocznych wyborów samorządowych odbyło się również losowanie do Rady Miasta, dwóch kandydatów uzyskało taką samą ilość głosów.
Burmistrzem Reska pozostanie Arkadiusz Czerwiński który uzyskał 1571 głosów, Edyta Klepczyńska, która kandydowała na stanowisko Burmistrza, uzyskała 1169 głosów.
W losowaniu przeprowadzonym 18 listopada w siedzibie Gminnej Komisji Wyborczej uczestniczyło uczestniczyło dwóch kandydatów, Ewa Garbarczyk i Stanisław Buczek uzyskali po 70 głosów. W losowaniu zwyciężyła p. Ewa Garbarczyk.
Burmistrz Reska Arkadiusz Czerwiński, w skład nowej Rady Miasta i Gminy Resko weszli:
Blisko 47 tys. radnych gmin, powiatów i sejmików wojewódzkich, a także prawie 2,5 tys. wójtów, burmistrzów oraz prezydentów miast. Już 16 listopada odbędą się wybory samorządowe, w których wskażemy ludzi zarządzających samorządami terytorialnymi. Jeżeli chcesz wpłynąć na swój wizerunek, lub swoich kandydatów musisz się spieszyć - już w piątek, 14 listopada cisza przedwyborcza.
Wybory samorządowe zarządza premier, jednak ich datę jednoznacznie wyznaczają przepisy kodeksu wyborczego. Zgodnie z kodeksem, wybory samorządowe odbywają się w ostatni dzień wolny od pracy poprzedzający upływ kadencji rad. Kadencja obecnych rad upływa 21 listopada, a ostatnim dniem wolnym od pracy przed tym terminem jest właśnie 16 listopada.
REKLAMA WYBORCZA
Anna Szymańska kandydat do Rady Miejskiej w Resku, okręg nr3
W wyborach samorządowych promocja i marketing odgrywają dużo mniejszą rolę niż w wyborach ogólnopolskich. Decyzje samorządowców bezpośrednio wpływają na codzienne życie, więc mieszkańcy łatwo weryfikują, czy w mieście jest lepiej, czy gorzej: czy mają pracę, czy droga, którą codziennie jeżdżą, jest wyremontowana, czy są inwestycje. To sprzyja kandydatom, którzy walczą o kolejną kadencję, więc zwycięstwo w większym stopniu zależy od kontaktów z mediami, uroku osobistego kandydata, liczby rozwieszonych billboardów i reklam wyemitowanych w telewizji.
Strona 1 z 3