24 marca uczniowie edukacji wczesnoszkolnej pracowali metodą projektu edukacyjnego. Nauka kodowania poprzez zabawę to doskonały sposób poznania języka programowania.
Taka wspólna aktywność uczy logicznego myślenia, przewidywania, wnioskowania, planowania i dostrzegania zależności. Uczniowie pracowali w zróżnicowanych wiekowo zespołach zadaniowych, funkcję tutorów pełnili trzecioklasiści. Układanie i odkrywanie sekwencji to jedno z pierwszych zadań w nauce podstaw programowania.
Każdy zespół przeszedł przez osiem stanowisk, a każde z nich stanowiło prawdziwe wyzwanie.
- Tajemnice wiosennej łąki - układanie szyfrów.
- Wiosenna podróż Ozobotem - programowanie trasy przejazdu.
- Zwiastuny wiosny - rozwiązywanie krzyżówek.
- Żonkile - origami.
- Kodowanie na ekranie.
- Muzyka ukryta w kodach - improwizacje muzyczne w oparciu o dźwięki gamy C-dur.
- Szyfrowanie wiosennych rebusów i zagadek.
- Kodowany taniec połamaniec - zabawa ruchowa.
Po pracy wszyscy ze smakiem zjedli pieczone kiełbaski. To był bardzo udany dzień.
View the embedded image gallery online at:
https://resko24.pl/aktualnosci/4005-wiosenne-kodowanie-w-sp-resko-zdjecia.html#sigProId087139bdee
https://resko24.pl/aktualnosci/4005-wiosenne-kodowanie-w-sp-resko-zdjecia.html#sigProId087139bdee
Resko24.pl/SP Resko