Portal Resko24.pl - Menu boczne
Pin It

Wiosenne kodowanie SP Resko 1024 marca uczniowie edukacji wczesnoszkolnej pracowali metodą projektu edukacyjnego. Nauka kodowania poprzez zabawę to doskonały sposób poznania języka programowania.

Taka wspólna aktywność uczy logicznego myślenia, przewidywania, wnioskowania, planowania i dostrzegania zależności. Uczniowie pracowali w zróżnicowanych wiekowo zespołach zadaniowych, funkcję tutorów pełnili trzecioklasiści. Układanie i odkrywanie sekwencji to jedno z pierwszych zadań w nauce podstaw programowania.

Każdy zespół przeszedł przez osiem stanowisk, a każde z nich stanowiło prawdziwe wyzwanie.

  1. Tajemnice wiosennej łąki - układanie szyfrów.
  2. Wiosenna podróż Ozobotem - programowanie trasy przejazdu.
  3. Zwiastuny wiosny - rozwiązywanie krzyżówek.
  4. Żonkile - origami.
  5. Kodowanie na ekranie.
  6. Muzyka ukryta w kodach - improwizacje muzyczne w oparciu o dźwięki gamy C-dur.
  7. Szyfrowanie wiosennych rebusów i zagadek.
  8. Kodowany taniec połamaniec - zabawa ruchowa.


Po pracy wszyscy ze smakiem zjedli pieczone kiełbaski. To był bardzo udany dzień.

Resko24.pl/SP Resko

Piotr Bartnicki
Redaktor: Piotr Bartnicki
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba jeszcze mówić do ludzi" - Stanisław Jerzy Lec

Twoja reakcja na artykuł?

Komentarze można dodawać po zalogowaniu. Zapraszamy do dyskusji.

Zaloguj
x
x
Zarejestruj
x